• De Leukste Online Shops onder één dak!
  • Ondernemers met passie
  • Ruim assortiment
  • Goede reviews
Home » Interviews » Interview met Kim en Annemarie van ClosingTime

Interview met Kim en Annemarie van ClosingTime


Wat is het idee achter de naam van de webshop?
Onze webshop heet Closing Time, wat natuurlijk Engels is voor 'sluitingstijd'. In onze webshop verkopen wij trendy dameskleding voor leuke prijsjes: we zijn een online boetiek.
Onze doelgroep is de ambitieuze, sterke vrouw van nu. Die overdag druk is met haar baan, een studie en/of met de mensen om haar heen.
Deze vrouw heeft overdag geen tijd, of geen zin, om te shoppen. Zij shopt na sluitingstijd. Online, bij Closing Time!


Wie zijn de personen achter Closing Time? 
Achter Closing Time zitten 2 beste vriendinnen: Annemarie en Kim. Wij zijn 27 en 29 jaar oud en wonen  in (de omgeving van) Eindhoven.
 

We runnen Closing Time naast onze fulltime banen. Annemarie werkt in communicatie en grafisch ontwerp, Kim werkt als innovatiemanager bij een bouwbedrijf. Dus ook voor onszelf is de 'Closing Time' belangrijk: in de avonduren en het weekend zijn we aan de slag met onze shop. We houden van uitgaan en dansen (festivals!), lekker uit eten of naar een concert en lekker reizen. We gaan er graag samen op uit! Hopelijk snel weer...

Wat vinden jullie het leukst aan ondernemen?  

We hebben Closing Time vanuit het niets opgebouwd, met een klein budget van eigen middelen. Vanaf het begin moesten we alle keuzes zelf maken, waren we volledig in de lead en dus ook zelf verantwoordelijk voor ons eigen succes. Ook leren we elke dag wel weer iets nieuws: alle ins and outs van mode, social media, belastingen, cookies, noem maar op. Dit geeft ons veel energie. Tenslotte helpt Closing Time ons om dagelijks onze creativiteit kwijt te kunnen. En samen tijd door te brengen!      

Wie moeten zeker een bezoekje brengen aan Closing Time?  

Ambitieuze, sterke vrouwen van nu. Die van mode houden en het leuk vinden zich stijlvol te kleden, maar die niet klakkeloos alle trends volgen. Onze klanten kennen hun eigen stijl en weten welke items hun persoonlijkheid nog beter naar voren laat komen. We vinden het leuk een echte community te zijn, dus om elkaar te inspireren, bijv. op Instagram.

Hier staan we altijd met elkaar in contact. Voor we op inkoop gaan, laten we onze volgers bijv. hun mening geven over bepaalde trends. Zo bepalen we samen wat in de shop komt. Vind je dat leuk? Volg ons dan vooral op Instagram of schrijf je via onze webshop in voor de nieuwsbrief. En op onze website vind je ook altijd actuele blogs. Leuk om tussen de drukte door te lezen met een kopje thee (of wijntje!).  

Hoe zorgen jullie voor tevreden klanten?

Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. We zijn hier kritisch in met de inkoop, om teleurstellingen van klanten te voorkomen. Daarnaast verzenden wij vanaf 10 euro al gratis, dus we maken het echt gemakkelijk om online te bestellen. Heeft de klant meer informatie nodig over bijv. maatvoeringen?

Wij zijn altijd bereikbaar en staan graag met iedereen in contact, bijv. gemakkelijk via Instagram.  

Wat hopen jullie te bereiken met jullie onderneming?  

Onze community vergroten en versterken, waardoor we nog meer blije klanten hebben en iedereen op een gemakkelijke, leuke manier van nieuwe items kunnen voorzien. Met een grotere community, en meer klanten, kunnen we ook nog gemakkelijker dan nu voor ieder wat wils aanbieden in onze shop.

Maar: we willen never-nooit een Zalando worden. Wij blijven de boetiekshop waar persoonlijk contact en dagelijkse inspiratie centraal staan. 

Welk product is jouw eigen favoriet?  

Onze bestsellers zijn altijd onze jassen & blazers. Wij dragen deze zelf ook graag, want het past bij allerlei looks: casual, street, zakelijk, chique. En, met het Nederlandse kwakkelweer, is een extra laagje natuurlijk nóóit mis. Momenteel is blazer Milano de ultieme favoriet.

 

Wat zou je nooit meer doen wat je ooit hebt gedaan?  

Pfoe, moeilijke vraag! Want ook van onze 'misstappen' hebben we geleerd. Maar voor ons werkt het verkopen van merkkleding in ieder geval niet, dat gaan we niet meer doen. We vinden het niet leuk (toch wat minder ruimte voor eigen creativiteit) en we zijn er ook niet goed in. Gelukkig zijn hier genoeg andere webshops voor. Kunnen wij mooi de boetiekshop blijven!

 


«   »