Interview met Frank, Ruud en Kees van Vortress


Wie is de persoon achter Vortress?

Wij zijn drie broers die een zoektocht zijn begonnen naar de kwaliteit/prijsverhouding van boxershorts. We zijn dit uit hobby begonnen, en hebben alle drie een voltijdbaan er naast. Vandaaruit zijn we in de avonduren en in de weekenden bezig met het opzetten van ons merk.

 

Hoe zijn jullie op de naam van de webshop gekomen?

De naam “VORTRESS” is afgeleid vanuit onze achternaam, welke VREEBURG is. We hebben het laatste stukje van onze achternaam vertaald naar het Engels, wat staat voor Borough / Fort / Fortress. Uiteindelijk hebben we voor Fortress gekozen en hebben we de “F” aangepast naar de “V”, omdat onze achternaam daar mee begint. Zo zijn we uiteindelijk op VORTRESS gekomen. Dit is ook weer terug te zien in ons logo.

     

    Voor welke producten kunnen we bij Vortress terecht?

    Wij verkopen boxershorts en sokken. Onze boxershorts zijn gemaakt van hoogwaardig katoen, en zijn OEKO-TEX gecertificeerd. Dit houdt in dat het gehele productie proces duurzaam en verantwoordelijk is. Daarnaast gebruiken we 200 gram katoen per boxershort, waardoor deze dikker van stof is, zachter aanvoelt, en langer meegaat. Naast onze boxershort, bieden wij ook sokken aan. Onze sokken zijn gemaakt van hoogwaardig Supima katoen, waardoor de sokken steviger en langer meegaan. 

     

    Waar kwam het idee vandaan om een online shop in boxershorts te beginnen?

    Het initiële idee is ontstaan uit de frustratie van het aanschaffen van boxershorts. We merkten dat de prijs/kwaliteit verhouding niet opging. Bij aanschaf van dure boxershorts, verwacht je dat deze ook langer meegaan. Dit was helaas in veel gevallen niet zo. Vanuit dat oogpunt zijn wij een zoektocht gestart naar een producent wat hoge kwaliteit ondergoed kon produceren, en wat wij op onze beurt weer tegen een goede, eerlijke prijs op de markt konden brengen. Na het vinden van de juiste producent, zijn we gaan kijken naar een goed platform om onze producten op de markt te zetten.  

     

    Wat zijn de belangrijkste dingen die jullie hebben geleerd sinds de start van het bedrijf?

    We komen alle drie niet uit een marketingsector, dus wat wij heel lastig vonden en wat wel heel belangrijk is, is marketing. Je kunt nog zo’n goed product hebben, en denken dat je daarmee de wereld beter gaat maken, maar zonder marketing kom je er niet. Daarnaast moet je goed nadenken waar je heen wilt, en blijf goed nadenken. We hebben wel eens in een opwelling een investering gedaan, waar we later toch niet heel blij mee waren. We hadden dat geld beter op een andere manier kunnen gebruiken. Daarmee willen we niet zeggen, alles afwegen, en niks proberen, want zo kom je er ook niet. Als je weet wat je fout doet, doe je dat de volgende keer niet meer, of pak je het anders aan.

     

    Welke tip hebben jullie voor een startende ondernemer?

    Onze tip is dat je een lange adem nodig hebt. Bekendheid en succes vergaar je niet in een paar maanden. Er is duidelijke continuïteit nodig, veel input vanuit jezelf. Het belangrijkste is om gewoon door te gaan als het gaat, en niet zomaar te stoppen. Je komt in een negatieve periode, waarbij je denkt “is dit het?”, maar daar kom je weer doorheen. Als je een duidelijk doel hebt, dan kom je daar. Of dit nu bij de één binnen 2 jaar is bereikt of bij een ander 10 jaar duurt. Dat maakt niet uit.  

     

    Welke dromen hebben jullie nog voor de toekomst?

    We zouden het heel gaaf vinden om van onze hobby ook echt ons werk te maken. Dit is een droom, en we verwachten wel dat deze uiteindelijk werkelijkheid gaat worden. Wat we al zeiden, de een is binnen het jaar een heel groot merk, en de ander heeft wat meer tijd nodig om te groeien.  

     

    Welke software voor de webshop gebruiken jullie?

    Onze website bestaat sinds 2017, en hebben daarin al weer wat goede stappen gemaakt. We zijn begonnen met WooCommerce op WordPress, maar dat vonden we niet heel lekker werken. De website kregen we maar niet snel, en we hadden naar ons inzien er alles aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen. We hebben toen besloten om over te gaan naar LightSpeed, en daar zijn we wel heel erg blij mee. Alles communiceert een stuk lekkerder met elkaar, en dat vinden wij zelf ook een stuk prettiger werken.

     

    Als jullie alles konden bereiken met Vortress, wat zouden jullie dan doen?

    We zouden dan een groot marketingplan op gaan zetten, en ons assortiment uitbreiden met meer kleuren, meer varianten, en meer soorten onderkleding (denk aan shirts, hempjes etc) Als we dat dan hebben lopen, en de orders gaan binnen rollen, dan willen we doorpakken en een vrouwenlijn beginnen.

     

    Wat kan een klant die bij Vortress een bestelling doet, verwachten?

    Als iemand bij ons besteld, zitten we daar direct bovenop. We pakken het netjes in, sturen een bedankkaartje en een kortingscoupon voor de volgende bestelling. Daarnaast zijn wij altijd te bereiken, en mocht er iets fout gaan bij de bestelling, bijvoorbeeld een verkeerde maat geleverd, dan sturen we de juiste netjes na.